Thursday, 22 May 2014

Doa Minta diKembalikan Barang yang Dicuri

Ini doa dari tok wan saya berikutan insiden baru-baru ni. Dia suruh saya amalkan tiap hari.


1. Baca surah al- hasyr mula ayat 18 sampai habis. niatkan nak jumpa barang balik.
kalau Allah izinkan dan memang rezeki kita, pencuri akan rasa panas punggung, menggelisah dan rasa bersalah.

2. selawat tafrijiyyah baca 4 kali/ 44 kali/ 100 kali.




yakinlah pada Allah. tu yang paling penting.



Cerita tokwan, angsanya pernah dilarikan orang, dia amalkan zikir ni, orang tu panas punggung, pulangkan angsa dia balik.

***************


Saya tak sangka, post ni jadi viral. Ramai yang menjenguk dan bertanya. Terus terang, saya pesan amalkanlah dengan ikhlas.

1.Jangan baca dengan hati yang tamak, ini hanyalah salah satu amalan untuk ikhtiar, bukan penawar atau satu cara 'definite' untuk dapatkan kembali barang yang hilang. Ini bukan magic atau wajib mujarab, ini IKHTIAR. yang memulangkannya ialah pemilik harta, nyawa kita, Allah.

Kalau tak dapat balik barang yang hilang tu, jangan bersedih melarat-larat,InsyaAllah Allah gantikan dengan yang baru, lebih baik. Ada hikmahnya InsyaAllah..

2.Bacalah berapa kali nak baca pun, ini bukan ubat doktor.. ambik lebih overdose, ambil kurang tak berkesan. Cara yang diajar pada saya seperti di atas, begitulah.

3. Jangan bila susah baru nak ingat tuhan, waktu senang solat pun ke laut. Saya rasa doa paling mujarab dari hati yang ikhlas, kena pada adab dan cara, tak kisahlah dia baca simple dan

Related Articles

0 comments:

Post a Comment